joi, 23 aprilie 2015

O activitate de succes in Saptamana Scoala altfel: Sa stii mai multe , sa fii mai bun!

A.    FISA ACTIVITATII
Scoala gimnaziala Pahomie C.Vasiliu  Gramesti
Nivel gimnazial
Coordonator:  Raicu Mihaela Cristina, prof. de Limba si literatura romana,
1.Titlul activitatii:  Mandru ca sunt special!
2.Domeniul: Cetatenie democratic si responsabilitate sociala
3.Scopul: Integrarea in societate a copiilor cu dizabilitati si constientizarea autismului.
4.Obiective: - sa-si dezvolte spiritul de integrare sociala;
                    - sa impartaseasca impresii, experiente;
                     - sa constientizeze ce inseamna autismul;
                     - sa comunice cu alti colegi de varsta lor;
                     - sa viziteze un cabinet de terapie individuala.
5.Elevi participanti: 18 elevi din clasa a VI-a.
6.Durata si locul desfasurarii: 6 ore, Scoala gimnaziala Dornesti, Asociatia Luptam cu autismul Dornesti.
7. Descrierea activitatii:
     Activitatea a avut loc la Dornesti, unde am incheiat si un parteneriat intre scoli.Ne-a intampinat dl director, care ne-a fost ghid in vizitarea si prezentarea scolii.Apoi am fost preluati de dna prof. Liliana Stefanesi, presedinta Asociatiei Luptam cu autismul, impreuna cu cl. a 6-a, pe care o coordoneaza.Acestia ne-au insotit in cladirea unde asociatia isi are sediul si cabinetul de terapie individuala.Elevii nostri au primit cate un balon, pe care era inscriptionat numele asociatiei si cauza pentru care lupta, dar si cate un flyer, apoi am urmarit un dans prezentat de elevii dnei. Stefanesi (un flash-mob).A urmat vizionarea unor materiale referitoare la ceea ce inseamna autismul si cum ar trebui tratati copiii cu aceasta dizabilitate.Aici, elevii au avut ocazia sa adreseze intrebari sau sa-si impartaseasca parerile si experientele pe care le-au trait in legatura cu acest subiect.Elevii au fost foarte impresionati de unele cazuri pe care le-au putut viziona, si de aceea am incheiat ziua intr-o maniera optimista, la o pizza, unde au putut socializa.
8.Rezultate obtinute:
   Elevii au fost neasteptat de interesati de subiect, adresand tot felul de intrebari, dar si impresionati totodata de ceea ce au vazut si au aflat.A avut loc o colaborare eficienta, iar la final elevi celor doua scoli au schimbat numere de telefon si adrese de facebook, pentru a pastra in continuare legatura.
9. Profesorii, parintii, dar mai ales elevii si-au manifestat dorinta de a continua aceasta activitate.De aceea ne-am gandit ca , anul viitor, Scoala Gramesti sa fie gazda celor de la Dornesti, pentru a dezbate un alt subiect la fel de interesant.
10.Motivatia propunerii activitatii:
     Am ales aceasta activitate ca fiind cea mai relevanta, deoarece, in scoala noastra nu au mai avut loc astfel de activitati, care sa vizeze problema copiilor cu dizabilitati.Insa anul acesta, aflandu-ne si noi in situatia de a avea in scoala astfel de elevi, ne-am gandit ca o astfel de tema ar fi utila atat pentru elevi (pentru a sti cum sa se comporte cu colegii lor), dar si pentru profesori.De asemenea, parintii au fost incantati de ceea ce le-au povestit copiii si ne-au multumit si incurajat spre continuarea acestui parteneriat.
B.     Marturii ale profesorilor:
Din punctul meu de vedere, am petrecut o zi minunata la Dornesti.O zi insorita de primavara, a fost imbogatita cu informatii utile pentru cunostintele mele, ca om, ca profesor.O zi in care ne-am dezvoltat sufleteste, invatand sa fim mai buni, mai toleranti si sa apreciem mai mult ceea ce avem.Am ramas impresionata si uimita de reactiile unora dintre elevii mei , pe care i-am vazut cu lacrimi in ochi, in timpul vizionarii unor filmulete care-i aveau ca protagonisti pe colegi de-ai lor ce sufereau de autism.(prof.dirig. Raicu Mihaela Cristina)
Activitatea care am avut-o la Dornesti a fost una frumoasa. Mie mi-a placut si am invatat ca nu e bine sa judeci oamenii . A fost o experienta frumoasa si daca as avea ocazia as mai repeta-o. (Ciumurtan Laura,eleva cl.a VI-a)
Mie mi-a placut atat de mult incat, consider ca un astfel de subiect, cum e integrarea copiilor cu autism, necesita mai multe fapte, decat vorbe.(Ionel Lucian,elev cl.a VI-a)
Pe mine m-a emotionat ceea ce ne-a povestit doamna profesoara de la Dornesti si filmuletele pe care ni le-a aratat, din timpul terapiei copiilor .Nu imi imagineez ce greu este sa ai un copil cu autism...de aceea, ii respect pe toti cei care au puterea si rabdarea sa lucreze si sa creasca astfel de copii.(Melinte Daniela, eleva cl. a VI-a)
C.Dovezi ale activitatii:


Niciun comentariu: