A. FISA
ACTIVITATII
Scoala gimnaziala Pahomie C.Vasiliu Gramesti
Nivel gimnazial
Coordonator:
Raicu Mihaela Cristina, prof. de Limba si literatura romana,
1.Titlul activitatii: Mandru ca sunt special!
2.Domeniul: Cetatenie democratic si responsabilitate
sociala
3.Scopul: Integrarea in societate a copiilor cu
dizabilitati si constientizarea autismului.
4.Obiective: - sa-si dezvolte spiritul de integrare
sociala;
- sa constientizeze ce inseamna autismul;
- sa comunice cu alti colegi
de varsta lor;
- sa viziteze un cabinet de terapie individuala.
5.Elevi participanti: 18 elevi din clasa a VI-a.
6.Durata si locul desfasurarii: 6 ore, Scoala
gimnaziala Dornesti, Asociatia Luptam
cu autismul Dornesti.
7. Descrierea activitatii:
Activitatea a avut loc la
Dornesti, unde am incheiat si un parteneriat intre scoli.Ne-a intampinat dl
director, care ne-a fost ghid in vizitarea si prezentarea scolii.Apoi am fost
preluati de dna prof. Liliana Stefanesi, presedinta Asociatiei Luptam
cu autismul, impreuna cu cl. a 6-a, pe care o coordoneaza.Acestia
ne-au insotit in cladirea unde asociatia isi are sediul si cabinetul de terapie
individuala.Elevii nostri au primit cate un balon, pe care era inscriptionat
numele asociatiei si cauza pentru care lupta, dar si cate un flyer, apoi am
urmarit un dans prezentat de elevii dnei. Stefanesi (un flash-mob).A urmat vizionarea unor materiale referitoare la ceea ce
inseamna autismul si cum ar trebui tratati copiii cu aceasta dizabilitate.Aici,
elevii au avut ocazia sa adreseze intrebari sau sa-si impartaseasca parerile si
experientele pe care le-au trait in legatura cu acest subiect.Elevii au fost
foarte impresionati de unele cazuri pe care le-au putut viziona, si de aceea am
incheiat ziua intr-o maniera optimista, la o pizza, unde au putut socializa.
8.Rezultate obtinute:
Elevii au
fost neasteptat de interesati de subiect, adresand tot felul de intrebari, dar
si impresionati totodata de ceea ce au vazut si au aflat.A avut loc o
colaborare eficienta, iar la final elevi celor doua scoli au schimbat numere de
telefon si adrese de facebook, pentru a pastra in continuare legatura.
9. Profesorii, parintii, dar mai ales elevii si-au
manifestat dorinta de a continua aceasta activitate.De aceea ne-am gandit ca ,
anul viitor, Scoala Gramesti sa fie gazda celor de la Dornesti, pentru a
dezbate un alt subiect la fel de interesant.
10.Motivatia propunerii activitatii:
Am ales
aceasta activitate ca fiind cea mai relevanta, deoarece, in scoala noastra nu
au mai avut loc astfel de activitati, care sa vizeze problema copiilor cu
dizabilitati.Insa anul acesta, aflandu-ne si noi in situatia de a avea in
scoala astfel de elevi, ne-am gandit ca o astfel de tema ar fi utila atat
pentru elevi (pentru a sti cum sa se comporte cu colegii lor), dar si pentru
profesori.De asemenea, parintii au fost incantati de ceea ce le-au povestit
copiii si ne-au multumit si incurajat spre continuarea acestui parteneriat.
B. Marturii
ale profesorilor:
Din
punctul meu de vedere, am petrecut o zi minunata la Dornesti.O zi insorita de
primavara, a fost imbogatita cu informatii utile pentru cunostintele mele, ca
om, ca profesor.O zi in care ne-am dezvoltat sufleteste, invatand sa fim mai
buni, mai toleranti si sa apreciem mai mult ceea ce avem.Am ramas impresionata
si uimita de reactiile unora dintre elevii mei , pe care i-am vazut cu lacrimi
in ochi, in timpul vizionarii unor filmulete care-i aveau ca protagonisti pe
colegi de-ai lor ce sufereau de autism.(prof.dirig. Raicu
Mihaela Cristina)
Activitatea
care am avut-o la Dornesti a fost una frumoasa. Mie mi-a placut si am invatat
ca nu e bine sa judeci oamenii . A fost o experienta frumoasa si daca as avea
ocazia as mai repeta-o. (Ciumurtan Laura,eleva cl.a VI-a)
Mie
mi-a placut atat de mult incat, consider ca un astfel de subiect, cum e integrarea copiilor cu autism, necesita
mai multe fapte, decat vorbe.(Ionel Lucian,elev cl.a
VI-a)
Pe
mine m-a emotionat ceea ce ne-a povestit doamna profesoara de la Dornesti si
filmuletele pe care ni le-a aratat, din timpul terapiei copiilor .Nu imi
imagineez ce greu este sa ai un copil cu autism...de aceea, ii respect pe toti
cei care au puterea si rabdarea sa lucreze si sa creasca astfel de copii.(Melinte
Daniela, eleva cl. a VI-a)
C.Dovezi ale activitatii:
C.Dovezi ale activitatii:
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu